Golf-ID

Har du glömt ditt Golf-ID?
Har du glömt ditt Golf-ID? Fyll i din mail och ditt personnummer via detta formulär så svarar vi dig så fort vi kan.
Har du glömt ditt lösenord till Min Golf?
Gå in på Min Golf via www.golf.se och klicka på glömt lösenord. Därefter skriver du in ditt Golf-ID samt den mailadressen du använder. Du får nu en bekräftelse att ett nytt lösenord har skickats till din inbox. Är det en gammal mail som är registrerad på dig måste du kontakta oss för att uppdatera den. Fyll i din mail och ditt personnummer eller Golf-ID via detta formulär så ser vi till att uppdatera din mailadress så snart som möjligt. Vi skicka  ett nytt lösenord till den mailadress du uppger i formuläret.
Hur vet jag att mitt medlemskap är aktivt?
Logga in på Min Golf via www.golf.se. Använd ditt Golf-ID samt lösenord vid inloggning. Här ser du om ditt medlemskap är aktiverat.
Får jag ett nytt Golf-ID när jag byter klubb?
Nej, du behåller samma Golf-ID. Ditt Golf-ID är baserat på ditt personnummer vilket gör att numret är personligt och inta kan tas över av någon annan.
Jag har inget Golf-ID sen tidigare, vad händer nu?
Vi kommer tilldela dig ett Golf-ID. Ditt Golf-ID samt lösenord skickas till den mail du uppgett vid registreringen av ditt medlemskap.
Jag har inte spelat på många år, vad händer med mitt HCP och Golf-ID
När du gör registrering av ditt medlemskap uppger du ditt personnummer. Vi kommer genom ditt personummer kunna skapa ett Golf-ID. Har du haft ett Golf-ID sen tidigare kommer vi hitta dig genom ditt personnummer. Om du hade ett HCP tidigare och vill att vi ska lägga upp det vid registreringstillfället ber vi dig maila oss vilket HCP som du avser ha registrerat. Maila till:info@ekholmsnasgolf.se
Jag har nått Hcp 36. Hur registrerar jag det?
Fyll i din e-post och ditt personnummer eller Golf-ID via detta formulär. Vi ser till att lägga upp dig på HCP 36,0 och du kan sedan sänka dig vidare precis som vanligt.
Jag har inte fått något medlemskort
Har du tidigare varit medlem i en annan golfklubb och fått ett Golf-ID så har du även fått ett medlemskort från den golfklubben. Det kortet fungerar bra att använda även i fortsättningen, trots att det står en annan golfklubbs namn på kortet. Behöver du ett nytt medlemskort kan du beställa det via Min Golf ”Beställ nytt medlemskort”. Det nya kortet skickas direkt från SGF och det kan ta upp till 3 veckor innan du har det i brevlådan.
Får jag någon bagbricka?
Nej, då all medlemsinformation finns i Golf.se och dess BackOffice GIT har vi valt att ta bort bagbrickan då den saknar funktion. Dessutom innebär brickan en merkostnad som vi valt att ta bort för att hålla priset nere på våra medlemskap.
Måste jag ha medlemskortet med när jag ska spela?
Nej, det viktiga är ditt Golf-ID. Uppge det vid spel så ser klubben du ska spela på att du har ett aktivt Golf-ID.
Har du inte spelat på några år och vill höja ditt Hcp?
Enligt regler satta av SGF (Svenska Golfförbundet) har vi möjlighet att höja dig med 2,0. Vill du ha ytterligare höjning av föreslår vi att du spelar 3-4 ronder som du registrerar i Min Golf. Därefter kontaktar du oss så kan vi dra ett snitt på dessa rundor och höja dig med dina rundor som referens. För att vi ska kunna registrera din höjning med 2,0 fyll i din mail och ditt personnummer eller Golf-ID via detta formulär så ser vi till att uppdatera ditt HCP så fort vi kan.
Jag saknar svenskt personnummer?
Det går utmärkt att bli medlem hos oss även om du inte är boende i Sverige eller har ett Svenskt personnummer. Gör din anmälan som via hemsidan www.swedishgolfalliance.com
Jag ska spela utomlands. Vad behöver jag?
Du kan behöva ett medlemsbevis (HCP bevis) Detta kan du enkelt printa ut från din profil på Min Golf. Logga in på din profil och klicka på HCP bevis. Printa ut beviset och ta med till den klubb du ska spela på.
Hur registrerar jag ronder jag spelat i utlandet?
Om du har spelat handicapgrundande ronder i utlandet och vill att dessa skall påverka din HCP kan du själv göra en manuell registrering på Min Golf under fliken Min HCP / Ny registrering av handicap. Där anger du Klubb, Bana, Poäng, Datum och klockslag samt Golf-ID för din Markör.

Medlemskap

Vad är Ekholmsnäs Golf Lidingö?

Ekholmsnäs Golf Lidingö är en 9 håls golfbana på Lidingö som är ansluten till Svenska Golfförbundet. Som medlem får du ett medlemskap i Ekholmsnäs Golf Lidingö, ett aktivt Golf-ID med tillgång till Min Golf och dessutom en medlemsförsäkring bestående av en olycksfalls- och ansvarsdel samt tidningen Svensk Golf. Vi administrerar medlemskapet snabbt vilket betyder att du har ett aktivt Golf-ID inom 24 timmar! Förutom detta är vi en av Stockholms mest centrala golfanläggningar med 9 härliga golfhål i en unik miljö på södra Lidingö.

Kan jag uppgradera till fullvärdig medlem?

Absolut! Maila till info@ekholmsnasgolf.se Skriv uppgradering i ämnesraden. Uppge sedan ditt Golf-ID eller fullständigt namn i mailet. Vi uppgraderar ditt medlemskap och du får en faktura på beloppet mailad till dig.

Kan man spela överallt med ett medlemskap i Ekholmsnäs Golf Lidingö?

Ja, så länge du har ett HCP som motsvarar det krav som klubben du ska spela på har satt upp så går det bra.

Hur lång tid tar det innan jag blir registrerad som medlem?

Vi registrerar alltid dig som medlem inom 24 timmar. Logga in på Min Golf för att se status på ditt medlemskap.

Hur länge gäller medlemskapet?

Alla medlemskap är aktiva t.o.m. 31 december innevarande år. Före avslut erbjuds innehavaren automatiskt förlängning av medlemskapet till följande år. Vill du säga upp ditt medlemskap inför kommande år klicka då på länken "Jag vill säga upp mitt medlemskap" nedan. I god tid före årsskiftet får du som medlem även ett mail där du har möjlighet att enkelt säga upp medlemskapet.

Jag vill säga upp mitt medlemskap

Vill du säga upp ditt medlemskap inför kommande år fyller du i din e-post och ditt personnummer eller Golf-ID i detta formulär så ser vi till att ditt medlemskap avslutas. 

Vad ingår i medlemskapet?
  • Ett medlemskap i Ekholmsnäs Golf Lidingö
  • Ett aktivt Golf-ID
  • Försäkring
  • Tidningen Svensk Golf 
Vad är ett Greenfeemedlemskap?

Greenfeemedlemskapet är ett fullvärdigt medlemskap med skillnaden att du betalar en reducerad greenfee vid spel på Ekholmsnäs Golf Lidingö.

Vad är ett Fullvärdigt medlemskap?

Med ett fullvärdigt medlemskap spelar du så mycket du vill på Ekholmsnäs Golf Lidingö utan att erlägga någon greenfee. 

Måste jag ha medlemskortet med mig när jag ska spela?

Nej, det viktiga är ditt Golf-ID. Uppge det vid spel så ser klubben du ska spela på att du har ett aktivt Golf-ID. 

Hur vet jag att mitt medlemskap är aktivt?

Har du ett Golf-ID sen tidigare kontrollerar du själv att du har ett aktivt Golf-ID via www.golf.se vidare Min Golf.  Ingen bekräftelse skickas ut från oss eller SGF. 

Kan man vara medlem i flera golfklubbar samtidigt?

Ja, absolut! Det finns inga begräsningar kring hur många klubbar man kan vara medlem i.

Årsavgift

Hur hanteras betalning av årsavgiften?

Årsavgiften betalas genom korttransaktion via Stripe eller faktura via Nox Finans. Validering av genomfört köp av medlemskap sker genom en e-postbekräftelse när ditt Golf-ID är aktiverat. Nya medlemmar får också ett medlemskort per post inom tre veckor. Du kan också se ditt aktiva medlemskap via inloggning på ”Min Golf” på golf.se

Vad gäller för betalning via faktura?

Ekholmsnäs Golf AB har tecknat ett avtal med Nox Finans AB, en del av Fortnox AB för hantering av fakturering av årsavgiften.

Skulle det uppkomma frågor kring betalningar så hänvisar vi er till Nox Finans Kundtjänst Tel: 040–6939000 support@noxfinans.se.

Jag är medlem. När, var och hur betalar jag för nästkommade år?
Alla medlemskap är aktiva t.o.m. 31 december innevarande år. Före avslut erbjuds innehavaren automatiskt förlängning av medlemskapet till följande år.
Jag har en fråga rörandes mitt medlemskap. Vem ska jag kontakta?
Skulle det uppkomma frågor gällande tjänsten ni har köpt (medlemskapet) hänvisar vi er till att ta kontakt med oss på Ekholmsnäs Golf Lidingö Kundtjänst Tel 08-446 21 00 alt. info@ekholmsnasgolf.se
Ångerrätt

Du har ångerrätt i 14 dagar efter det att du tagit emot beställningen.

Kunduppgifter

Alla personuppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204), PUL. Ekholmsnäs Golf AB garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av Ekholmsnäs Golf AB.

Priser

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattesats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 6%. 

Spel och träning

Vem får spela på banan?
  • Medlemmar
  • Gäster till medlemmar
  • Greenfeegäster 
Kan jag Swisha greenfeen?
Ska du betala greenfee vid spel på golfbanan och inte kan betala kontant eller med kort går det bra att Swisha till:
123 633 07 57.
Vilka är era HCP restriktioner?
Du måste ha Grönt Kort och ett aktivt medlemskap i en golfklubb
Vad kostar det att spela?
  • Fullvärdig medlem i Ekholmsnäs Golf Lidingö betalar inget vid spel
  • Greenfeemedlem i Ekholmsnäs Golf Lidingö betalar 100:-  (gäller både junior och senior)
  • Greenfeegäst betalar 150:- (gäller både senior och junior)  
Hur betalar jag min greenfee?
I receptionen/serveringen eller via Swish: Swishnummer: 123 633 07 57
Hur många varv gäller en greenfee?
Vår greenfee gäller för heldag dvs spela så många varv du vill.
Hur bokar jag en starttid?
Vi använder oss av bollränna så det är på platsbokning som gäller.
Får alla träna på driving rangen?
Ja, alla är välkomna att träna på driving rangen.
Hur länge är driving rangen öppen?
Driving rangen är öppen alla dagar i veckan dygnet runt.
Vad behöver jag för att få ut bollar till driving rangen?
Bollautomaten tar polletter, rangekort och kreditkort. Polletter och rangekort finns att köpa i klubbhuset.

Kansli

Telefon: +46 8 446 21 00
E-post frågor: info@ekholmsnasgolf.se

 

Postadress

Ekholmsnäs Golf AB
Box 1120
181 22 Lidingö

Besöksdress

Ekholmsnäsvägen 87
181 41 Lidingö

Öppettider

Golfbanan - Öppen
Driving Rangen - Stängd
Servering - Öppen
Kansli - mån-sön 08:00-18:00