FAQ

Golf-ID/Personuppgifter

Vad är ett Golf-ID?

Det är ditt personliga nummer som används i GIT (Golfens IT-system) samt vid bokning av golftider och identifiering av dig på alla golfklubbar som är anslutna till Svenska Golfförbundet. 

Har du glömt ditt Golf-ID?

Via frågeformuläret på https://ekholmsnasgolf.se/kontakt/ kommer du enkelt i kontakt med oss.

Som rubrik i meddelande skriver du "vad är mitt Golf-ID" därefter uppger du ditt personnummer.

Vad innebär ett aktivt Golf-ID?

Med ett aktivt Golf-ID kan du boka starttider, justera HCP samt ta del av övriga funktioner i MinGolf. Med ett aktivt Golf-ID får du även tidningen Svensk Golf samt Svenska Golfförbundets försäkring.

Hur uppdaterar jag mina uppgifter i MinGolf?

Logga in på din profil via www.golf.se vidare MinGolf. Klicka på Inställningar vidare Mina Kontaktuppgifter. Här kan du ändra epost samt lägga till och ändra postadress.

Har du glömt ditt lösenord till MinGolf?

Gå in på Min Golf via www.golf.se och klicka på glömt lösenord. Därefter skriver du in ditt Golf-ID samt den mailadressen du använder. Du får nu en bekräftelse att ett nytt lösenord har skickats till din inbox.

Är det en gammal mail som är registrerad på dig måste du kontakta oss för att uppdatera den. Via frågeformuläret på https://ekholmsnasgolf.se/kontakt/ kommer du enkelt i kontakt med oss.

Som rubrik i meddelande skriver du "uppdatera e-post" därefter uppger du ditt Golf-ID.

Hur ändrar jag mitt lösenord för MinGolf?

Logga in på din profil via www.golf.se vidare MinGolf. Klicka på Mina Inställningar vidare Mitt Konto.

Får jag ett nytt Golf-ID när jag byter klubb?

Nej, du behåller samma Golf-ID. Ditt Golf-ID är baserat på ditt personnummer vilket gör att numret är personligt och inta kan tas över av någon annan.

Jag har inget Golf-ID sen tidigare, vad händer nu?

Vi kommer tilldela dig ett Golf-ID. Ditt Golf-ID samt lösenord skickas till den mail du uppgett vid registreringen av ditt medlemskap.

Jag har inte spelat på många år, vad händer med mitt HCP och Golf-ID

När du gör registrering av ditt medlemskap uppger du ditt personnummer. Vi kommer genom ditt personummer kunna skapa ett Golf-ID. Har du haft ett Golf-ID sen tidigare kommer vi hitta dig genom ditt personnummer. Om du hade ett HCP tidigare och vill att vi ska lägga upp det vid registreringstillfället ber vi dig maila oss vilket HCP som du avser ha registrerat. Maila till: info@ekholmsnasgolf.se

Hur vet jag att mitt medlemskap är aktivt?

Logga in på Min Golf via www.golf.se. Använd ditt Golf-ID samt lösenord vid inloggning. Här ser du om ditt medlemskap är aktiverat.

Måste jag ha medlemskortet med när jag ska spela?

Nej, det viktiga är ditt Golf-ID. Uppge det vid spel så ser klubben du ska spela på att du har ett aktivt Golf-ID.

Har du inte spelat på några år och vill höja ditt Hcp?

Enligt regler satta av SGF (Svenska Golfförbundet) har vi möjlighet att höja dig med 2,0. Vill du ha ytterligare höjning av föreslår vi att du spelar 3-4 ronder som du registrerar i Min Golf. Därefter kontaktar du oss så kan vi dra ett snitt på dessa rundor och höja dig med dina rundor som referens.

För att vi ska kunna registrera din höjning med 2,0 går du till frågeformuläret på https://ekholmsnasgolf.se/kontakt/

Som rubrik i meddelande skriver du "höjning 2,0" därefter uppger du ditt Golf-ID.

Jag saknar svenskt personnummer. Kan jag bli medlem?

Det går utmärkt att bli medlem hos oss även om du inte är boende i Sverige eller har ett Svenskt personnummer. Gör din anmälan som via hemsidan via: www.ekholmsnasgolf.se/medlemskap

Uppe ditt födelsedatum (ÅÅMMDD) i registreringsformuläret. Efter registrering maila ni oss ert nuvarande HCP så ser vi till att uppdatera din profil med detta. 

Jag ska spela utomlands. Vad behöver jag?

Du kan behöva ett medlemsbevis (HCP bevis) Detta kan du enkelt printa ut från din profil på Min Golf. Logga in på din profil vidare Min handicap - Hämta Bevis. Printa ut beviset och ta med till den klubb du ska spela på.

Hur registrerar jag ronder jag spelat i utlandet?

Om du har spelat handicapgrundande ronder i utlandet och vill att dessa skall påverka din HCP kan du själv göra en manuell registrering på Min Golf under fliken Min HCP / Ny registrering av handicap. Där anger du Klubb, Bana, Poäng, Datum och klockslag samt Golf-ID för din Markör.

Avanmälning av utskick

I MinGolf under Mina inställningar > Sekretess och nix kan du själv enkelt avanmäla (nixa) dig från utskick från Svenska Golfförbundet, ditt golfdistriktsförbund och golfklubbar du inte är medlem i.

Från Svenska Golfförbundet kan du antingen nixa dig från samtliga utskick, eller från utvalda utskick (temanyhetsbrev).

Notera: Du har inte rätt att nixa dig från utskick från din egen medlemsklubb. I det avtal du sluter med klubben när du blir medlem ingår att klubben har rätt att skicka information till dig på valfritt sätt, exempelvis via brev, e-post eller SMS. 

Årsavgift

Allmänna Villkor

Ekholmsnäs Golf Lidingö AB (org. nr. 556266-8003) driver verksamheten Ekholmsnäs Golf Lidingö. Genom att klicka på knappen ”Köp” godkänner du dessa villkor och bekräftar att Ekholmsnäs Golf Lidingö AB mottar din beställning. Ekholmsnäs Golf Lidingö AB förbehåller sig rätten att löpande uppdatera och förändra dessa Allmänna Villkor.

BETALNINGSVILLKOR

Kortbetalning 
Medlemskapet förlängs automatiskt om det inte sägs upp innan nästkommande år. Debitering för nästa års medlemskap sker den 30 november varje år. Detta innebär att avgiften för kommande år dras den 30 november innevarande år. Uppsägning måste ske senast den 29 november och görs via Mina sidor i inloggat läge.

Fakturabetalning 
Medlemskapet förlängs automatiskt om det inte sägs upp innan nästkommande år. Fakturering för nästa års medlemskap sker den 30 november varje år. Uppsägning måste ske senast den 29 november och görs via e-post till: info@ekholmsnasgolf.se.

KÖP OCH BEKRÄFTELSE

När ditt medlemskap har registrerats, skickas en bekräftelse via e-post. Medlemskapet är giltigt när ditt Golf-ID har aktiverats. Du kan kontrollera ditt aktiva medlemskap genom att logga in på Min Golf via Golf.se.

PRISER OCH MOMS

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattesats. För momspliktiga produkter debiteras en moms med 6 %.

LEVERANS AV MEDLEMSKAP

Köpt medlemskap aktiveras inom 24 timmar från genomförd betalning. Leverans sker genom aktivering av din profil i GIT (Golfens IT-system).

REKLAMATION

Eventuella reklamationer av ett nyregistrerat medlemskap ska göras via e-post till info@ekholmsnasgolf.se. Reklamationen ska skickas inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Vid godkänd reklamation står Ekholmsnäs Golf Lidingö AB för returkostnaden.

FASTSTÄLLANDE OCH JUSTERING AV AVGIFTER

Avgifterna fastställs av Ekholmsnäs Golf Lidingö AB, som förbehåller sig rätten att justera dessa. Eventuella prisändringar meddelas senast 30 dagar innan debitering av nästa period. Meddelande om prisändringar skickas via Svenska Golfförbundets server till den e-postadress som är registrerad på ditt konto i Min Golf.

Jag vill säga upp mitt medlemskap

Kortbetalning
Medlemskapet förlängs automatiskt om det inte sägs upp innan nästkommande år. Debitering för nästa års medlemskap sker den 30 november varje år. Detta innebär att avgiften för kommande år dras den 30 november innevarande år. Uppsägning måste ske senast den 29 november och görs via Mina sidor i inloggat läge: https://ekholmsnasgolf.se/mitt-konto

Fakturabetalning 
Medlemskapet förlängs automatiskt om det inte sägs upp innan nästkommande år. Fakturering för nästa års medlemskap sker den 30 november varje år. Fakturan för kommande år skickas ut samma dag. Uppsägning måste ske senast den 29 november och görs via e-post till: info@ekholmsnasgolf.se.

Hur hanteras betalning av årsavgiften?

Årsavgiften betalas genom korttransaktion eller faktura. Validering av genomfört köp av medlemskap sker genom en e-postbekräftelse när ditt Golf-ID är aktiverat. Du kan se ditt aktiva medlemskap via inloggning på ”Min Golf” på golf.se

Har din betalning misslyckats?

Detta kan bero på flera olika orsaker. Se gärna till att:

  • Kortet är öppet för internetköp.
  • Det finns tillräckligt med pengar på kontot som debitering ska dras ifrån.
  • Ditt kort är giltigt.

Vid misslyckad förlängning av ett medlemskap gäller följande: Vi utför flera försök efter en misslyckad debitering. Det kommer att ske ett nytt försök automatiskt inom ett par dagar. Om betalningen misslyckas upprepade gånger så kommer ditt medlemskap att avslutas. Du får vid detta tillfälle ett meddelande via e-post och kan återaktivera ditt medlemskap genom att logga in på Mina sidor.

Det blev något fel när jag skulle betala årsavgiften!

Om det uppstår något fel vid betalningen av årsavgften ber vi dig mailar till oss på info@ekholmsnasgolf.se så kollar vi av vad som har inträffat.

Friskvårdsbidrag

Golfspel omfattas av friskvårdsbidraget, och upp till 5 000 kr kan dras av beroende på vilken förmån du har från din arbetsgivare. Våra medlemskap utgörs endast av en spelavgift, vilket innebär att hela summan för medlemskapet kan användas som friskvårdsbidrag. Om du behöver ett kvitto på spelavgiften kan du maila oss din begäran om detta. Inkludera fullständigt namn samt personnummer i mailet.

Jag har en fråga rörandes mitt medlemskap. Vem ska jag kontakta?

Skulle det uppkomma frågor gällande tjänsten ni har köpt (medlemskapet) hänvisar vi er till att ta kontakt med oss på Ekholmsnäs Golf Lidingö Kundtjänst: info@ekholmsnasgolf.se

Ångerrätt

Eventuella reklamationer av ett nyregistrerat medlemskap ska göras via e-post till: info@ekholmsnasgolf.se. Reklamationen måste ske inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Vid godkänd reklamation står Ekholmsnäs Golf Lidingö AB för returkostnaden.

Priser

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattesats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 6%. 

Kunduppgifter

Alla personuppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med GDPR: www.ekholmsnasgolf.se/allmanna-villkor-personuppgiftshantering

Spel och träning

Vem får spela på banan?
  • Medlemmar
  • Gäster till medlemmar
  • Greenfeegäster 
Vilka är era HCP restriktioner?

För medlemmar (greenfee och fullvärdig medlem) i Ekholmsnäs Golf Lidingö krävs ett HCP på 54. För greenfeegäster krävs ett HCP på 36.

Vad kostar det att spela?

Greenfeeavgifter för spel på nya golfbanan kommer publiceras under våren 2025. Fullvärdig medlem i Ekholmsnäs Golf Lidingö betalar inget vid spel.

Hur bokar jag en starttid?

Via MinGolf. Alla tider, alla dagar.

Får alla träna på driving rangen?

Ja, alla är välkomna att träna på driving rangen.

Regler för nyttjande av fria boll på driving rangen

Som fullvärdig medlem och Academymedlem har du fria bollar på rangen under medlemsperioden via GolfMore-appen, kopplad till ditt Golf-ID. Fria bollar får endast användas av medlemmen själv. Missbruk kommer att leda till omedelbar avstängning av medlemskapet utan undantag. Betalning för hela medlemsperiodMeen kommer fortfarande att krävas, och den som stängs av från denna medlemskategori kommer inte att ges möjlighet att bli medlem igen.

Vad behöver jag för att få ut bollar till driving rangen?

Bollautomaten accepterar:

  • Kreditkort,
  • Apple Pay 
  • Google Pay
  • Swish
  • Engångskod
  • GolfMore App och bollkort

Medlemskap

Kan man spela överallt med ett medlemskap i Ekholmsnäs Golf Lidingö?

Ja, så länge du har ett HCP som motsvarar det krav som klubben du ska spela på har satt upp så går det bra.

Hur lång tid tar det innan jag blir registrerad som medlem?

Vi registrerar alltid dig som medlem inom 24 timmar. Logga in på Min Golf för att se status på ditt medlemskap.

Vad är ett Greenfeemedlemskap?

Greenfeemedlemskapet är till för dig som vill ha ett flexibelt och billigt medlemskap. Medlemskapet innehåller alla medlemsförmåner samt allt som krävs för att kunna spela på golfbanor runt om i Sverige och utomlands såsom Golf-ID, HCP, försäkring, inloggning till MinGolf mm. Som greenfeemedlem erläggs en reducerad greenfee vid spel på Ekholmsnäs Golf Lidingö. 

Vad är ett Fullvärdigt medlemskap?

Ett fullvärdigt medlemskap (Play, Play All och Play Family) är till för sig som vill träna och spela i större omfattning på vår golfanläggning. Det ger fritt spel på golfbanan, fria bollar på driving rangen och fri tillgång till vår Academy (närspelsområde och grästee). Medlemskapet innehåller alla medlemsförmåner samt allt som krävs för att kunna spela på golfbanor i Sverige och utomlands såsom Golf-ID, HCP, försäkring, inloggning till MinGolf mm.  

Medlemskö - Fullvärdig medlem

Vi har idag en kö till våra fullvärdiga medlemskap. Du kan ställa dig i kön, och köavgiften är 300 kr (engångsavgift).

Hur vet jag att mitt medlemskap är aktivt?

Har du ett Golf-ID sen tidigare kontrollerar du själv att du har ett aktivt Golf-ID via www.golf.se vidare Min Golf.  Ingen bekräftelse skickas ut från oss eller SGF. 

Kan man vara medlem i flera golfklubbar samtidigt?

Ja, absolut! Det finns inga begräsningar kring hur många klubbar man kan vara medlem i.

Passivt fullvärdigt medlemskap

En fullvärdig medlem kan, under en specificerad tidsperiod, erhålla status som passiv medlem. Medlemmen är skyldig att i god tid före nästkommande kalenderår inkomma med en anmälan om avsikt att bli passiv medlem.

någon ny inträdesavgift vid återaktiveringen av medlemskapet. 

En passiv medlem är skyldig att betala den administrativa årsavgiften för hanteringen av sitt medlemskap gentemot Svenska Golfförbundet. Den årliga avgiften för passiva medlemmar är 495 kr.